web02.jpg
  • Claudio Fray

Sporten tegen corona, dat is toch logisch?


Het is inmiddels realiteit: corona is here to stay. Althans, nog een hele tijd. We hebben geen idee hoe lang dit nog gaat duren. Terwijl we allemaal druk bezig zijn met maatregelen, verwijten en negativiteit valt het mij op dat er bijzonder weinig wordt gepraat over gezondheid, sporten, gezonde voeding en ontspanning. Het is toch logisch dat we gaan sporten tegen corona?


Dat is nog niet voor iedereen vanzelfsprekend.


Misschien weet je het nog niet, maar je lichaam heeft een afweermechanisme die heel erg onder invloed staat van jouw gedrag. Wist je bijvoorbeeld dat sporten jouw immuunsysteem een boost geeft? En dat voeding en stress ook een grote rol spelen in de werking van je afweersysteem?


En daarom vind ik dat we moeten gaan sporten tegen corona. Het is inmiddels bekend dat obesitas een enorme risicofactor is voor een slecht verloop van corona. Dat hebben meerdere RIVM experts aangekaart. Ook professoren (bijvoorbeeld Liesbeth van Rossum) onderstrepen het belang van gezondheid.


Laat ik super duidelijk zijn: gezondheid en een "gezond gewicht" zijn twee verschillende dingen.


Het is voor ons allemaal nu belangrijker dan ooit om tot een gezondere lifestyle te komen, waarbij een gezond(er) gewicht vervolgens gaat volgen. Je kunt natuurlijk enorm veel zeggen over hoe je zo gezond mogelijk moet gaan leven, maar ik geef jou liever een aantal simpele tips die een mega groot verschil kunnen maken op langere termijn! Sporten tegen corona is er eentje van, maar er zijn meer dingen die je kunt doen om jezelf hierin te beschermen. Dit heb ik nu inmiddels uit ruim 800 klanten verzameld. Dit zijn tips die ik bij zo goed als iedereen zie. Komt 'ie:

  1. Drink 3 liter water per dag

  2. Ga iedere dag minimaal 30 minuten buiten wandelen.

  3. Bouw een routine voor jezelf in. Juist nu. Zodat je lichaam ook gewend is aan structuur.

  4. Doe leuke dingen en werk aan je geluk. Gelukkige mensen hebben ook een betere weerstand!

  5. Sporten tegen corona is ook effectief. Ga 3 tot 5 keer per week minimaal 30 minuten goed sporten. Dit heeft een enorm positief effect op je gezondheid.

  6. Schakel hulp van een expert in als je echt stappen wil maken

  7. Eet groenten met lunch en avondeten. Snack bijvoorbeeld op snoepgroenten en ga ook vaker salades, ovengroenten, groentesoepen en smoothies met groenten eten. Zo krijg je meer vitamines en mineralen binnen

  8. Overweeg om bepaalde supplementen te gebruiken die gezondheid bevorderen. Vitamine D3 is hier een van de belangrijkste van.


Welke tips ga jij nu toepassen, naast sporten tegen corona? Ik ben super benieuwd!