web02.jpg
  • Claudio Fray

BLOG: Hoe je sneller kunt stoppen met snaaien

Bijgewerkt: sep 30


Ben jij zo iemand die precies weet waar je ongezonde snacks in huis liggen? Vind jij het lastig om snoep, koek, chips en allerlei lekkernijen te laten staan? 


Ja, heel erg herkenbaar! Snaaien is iets waar veel mensen last van hebben: al helemaal omdat we nu meer binnen zijn en een voorraadkast tot onze beschikking hebben ;) 



Maar hoe kom je nou van dat snaaien af? 


We delen hier een aantal tips om je weer in het gareel te krijgen:


ZORG ERVOOR DAT JE VOLLEDIGE MAALTIJDEN EET Hoe vaak vertel jij je kinderen dat ze hun bord moeten leeg eten voordat ze snoepjes mogen? Ik had een klant die last had van mega-eetbuien. Toen we gingen kijken naar haar voedingspatroon, bleek dat ze tijdens ontbijt, lunch en diner maar heel weinig at. En daardoor had ze enorm veel honger tussendoor. Eet liever wat meer tijdens je maaltijden zodat je langer vol zit. 


SNAAIEN IS OOK EEN TEKEN VAN DORST Ga eens bij jezelf na: drink je 3 liter water per dag? Je lichaam kan dorst minder goed uitdrukken en geeft eerder een honger signaal af. Drink meer, eet minder. 


VERVELING IS KILLING Dit heb ik persoonlijk ervaren: wanneer ik echt in een flow zat met mijn werk, sport en sociaal leven had ik echt geen last van snaaien. Nu ook helemaal niet! Ik heb geen moeite om lekkere dingen te laten staan. Zorg er dus voor dat je hobby's en werk hebt die je vervullen. 


JE RELATIE KAN DE BOOSDOENER ZIJN Wat veel mensen niet weten, is dat honger kan opkomen als je gevoelens wegstopt. Dat kan in alle relaties: zowel vriendschappen als je partner. Wanneer je niet tevreden bent met de situatie krijg je sneller honger. We zijn als mensen snel geneigd om confrontaties te ontlopen en gaan daarom instinctief snaaien. Werk dus aan je relaties! 


PRAAT HIEROVER MET JE OMGEVING Zoek steun bij mensen die je begrijpen en die het beste met je voor hebben. 

Wat doe jij om het snaaien tegen te gaan?