web02.jpg
  • Claudio Fray

Hoe ik zelf als personal trainer fit en gezond blijf

Bijgewerkt: okt 18

Zo'n 95% van de mensen die aan een dieet beginnen vallen terug. Dat herken jij vast wel als jij wat geprobeerd hebt ;) Ik ben al jaren fit en eet gewoon af en toe een pizza of een flinke bak patat. Die zijn namelijk niet slecht, maar het gaat erom hoe je het in je leven inpast.


Ik kan hier heel simpel over zijn: jij wil ervoor zorgen dat je balans gaat zoeken in hoe jij leeft en dat combineren met een effectieve aanpak.

Meer bewegen en minder (calorieën) eten. Dat betekent: Als jij minder calorieën eet dan dat je op een dag verbrandt, val je af.

Hierin wordt niet verteld wat je moet eten!

Dat betekent ook dat er ruimte is om af en toe een pizza of patat te eten. Of ijs, wat je ook lekker vindt.

Wat doe ik zelf om fit en vitaal te blijven



Als ik kijk naar wat ik gemiddeld over de afgelopen periode heb gedaan: - Doordeweeks heel gezond eten en voldoende bewegen.

- In het weekend mezelf wat gunnen (die pizza dus ;), en een paar glazen wijn).

- Met periode’s extra toegewijd zijn om mijn vetpercentage te drukken (bijvoorbeeld mijn verantwoorde detox, lees meer daarover in mijn vorige blog).

- Gemiddeld 7 uur of meer per nacht slapen.

- Gemiddeld 3 liter water per dag drinken.

- Een aantal supplementen voor mijn gezondheid. Die vind je ook in mijn webshop.

Ben jij benieuwd hoeveel jij op een dag moet eten om af te vallen? Je kunt dit HIER berekenen.

Wat ga jij anders doen nu jij dit weet?