beste-personal-trainer-in-amsterdam
  • Claudio Fray

Makkelijk en gezonde lunch tips

Bijgewerkt: mrt 3


Stel je eens voor.. je bent lekker bezig met jouw nieuwe voedingspatroon. Je wil een paar kilo afvallen of simpelweg gezonder leven. Maar.. je hebt geen idee wat je nou het beste als lunch kunt eten. Of hoe je dat nou handig meeneemt! Al helemaal in deze periode waar wij allemaal een tijd minder actief zijn geweest door de lockdown.

Laat ik voorop stellen dat ik niet zo in diëten geloof. Ik geloof in makkelijk en effectief plus slim omgaan met je voeding. Dat geldt ook voor de lunch die je mee wilt nemen naar je werk. De frustratie zit hem in het vinden van recepten voor gewichtsverlies die daadwerkelijk makkelijk, lekker en snel te maken zijn. Dat kan soms lastig zijn als je geen inspiratie hebt.


Hoe frustrerend is dat? Daar maak ik nu een einde aan. Ik ga jou leren hoe jij de perfecte lunch kunt maken. Speciaal voor jou als vrouw. Makkelijk en gezonde lunch tips, here we come! ;)



Wat mag je nou wel en niet eten?

Ik leer je binnen één minuut hoe je zelf de beste lunch of avondeten maakt. Ik wil je eigenlijk drie lessen meegeven die je mag onthouden wanneer je zelf maaltijden wil samenstellen: 1. Less is more

2. Hou je aan de formule

3. Het kan heel snel


Als je naar bovenstaande foto kijkt, valt het misschien op dat er een hele simpele salade wordt afgebeeld. En vaak is dat ook de associate: of salade, of niks. Zonde! Je kunt heel veel dingen doen om je lunches veel lekkerder en leuker te maken.


En de vraag die ik vaak ook krijg is hoe het zo effectief mogelijk ingezet kan worden bij het afvallen. Heb je al naar mijn nieuwste blog gekeken? Die vind je hier.


Ik geef je hier de ingrediënten die je nodig hebt wanneer je bezig bent met afvallen.


Let op, dit is wat je per maaltijd nodig hebt.

- Kies twee of meer groenten, het liefst in verschillende kleuren. Gebruik 200 gram of meer.

Je kunt de groenten rauw eten, koken, stomen of bak de groenten lichtjes in paar druppels

olijfolie.



Ben jij iemand die snel honger krijgt? Gebruik gerust 300 gram groenten of meer.


- Kies één eiwitbron, het liefst een magere soort (kip, kalkoen, tonijn etc.). Gebruik 100 gram of

meer. Je kunt dit koken, stomen of lichtjes bakken in een theelepel olijfolie.

Sport jij 5x intensief in de week? Neem gerust 150 gram+ aan eiwitten.

- Kies één koolhydraatbron en gebruik één portie. Dat kan zijn: gekookte rijst, pasta,

quinoa, bulgur, couscous of bonen. Je kunt ook crackers of een boterham eten. - Voeg evt. wat kruiden bij de groenten of eiwitbronnen toe. - Kies een bakje dat groot genoeg is.


En klaar! Dit is het! Maak het jezelf vooral makkelijk.


Het geheim achter afvallen is om alles zo simpel mogelijk te houden. Je bent vaak al druk met je werk en gezin. Hoe fijn is het dat je hier tijd voor jezelf wint door het simpel te houden? Dan worden de beste recepten om af te vallen ineens leuk om te maken.


Ik kan je ook echt aanraden om een kijkje te nemen naar de andere recepten die ik hier op mijn website heb staan. Ik deel daar heel veel makkelijke en gezonde lunches, maar ook avondmaal en ontbijt.



153 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven