web02.jpg
  • Claudio Fray

Eettips om sneller af te vallen!

Bijgewerkt: sep 30


Je hebt een hele hoop gehoord en gelezen. En voor je gevoel gaat het toch niet snel genoeg. Wat kun je dan doen om ervoor te zorgen dat je sneller gaat afvallen of dat je eindelijk resultaat ziet?

De meeste mensen gooien gelijk de schuld op een trage stofwisseling of hormonen. Maar 9 van de 10 keer is dit helaas niet het geval...

De reden dat je niet afvalt is omdat je nog steeds teveel calorieën binnen krijgt in vergelijking met hoeveel je verbrandt.


Je moet twee dingen doen als je sneller wilt afvallen en als je wilt dat al het diëten nou eindelijk wel gaat werken.


1. Ga meer bewegen zodat je meer calorieën verbrandt.

2. Kijk kritisch naar hoeveel calorieën je nu per dag binnenkrijgt en zorg ervoor dat dit minder wordt. Wat zou je kunnen eten, zodat je sneller gaat afvallen?


Ontbijt

- Magere kwark of magere yoghurt met een handje bessen

- Groenten

- Een omelet en een paar crackers - Een proteïne shake - Een paar gekookte eieren met wat groenten

- Een smoothie met veel groenten, proteïne poeder en magere melk


Lunch

- Ovengroenten van de dag ervoor meenemen naar werk

- Een frisse salade met kip, zalm of tonijn

- Magere kwark of magere met een handje bessen - Een smoothie met veel groenten, proteïne poeder en magere melk

- Gekookte eieren en groenten


Tussendoortjes

- GEEN SNOEP

- Snoeptomaatjes of komkommer

- Een smoothie met veel groenten, proteïne poeder en magere melk

- Veel thee, water, koffie


Ja, te simpel voor woorden. Maar toch kan het zo simpel zijn als dit.


Wat moet je niet eten of FLINK in minderen?

- Grote borden pasta of rijst

- Snoep en chocolade

- Chips en borrelnootjes

- Fruitsap

- Melk in je koffie

- Suikerhoudende frisdrank


Welke van de bovenstaande tips ga je gauw toepassen?