web02.jpg
  • Claudio Fray

Eet deze 5 dingen om sneller af te vallen

Bijgewerkt: 30 dec 2019

Het is voor veel mensen wel bekend dat afvallen, je vetpercentage verlagen of strakker in je vel zitten vooral bereikt wordt door je voeding goed op orde te hebben. 

Laten we ook heel eerlijk zijn: het is ook heel ingewikkeld tegenwoordig om onderscheid te blijven maken tussen wat er wel en niet nodig is om op een goede manier af te vallen. 


Om het kort en bondig te maken: je zal minder calorieën moeten eten dan dat je verbruikt om resultaat te kunnen zien. 


Wat kun je dan nu al doen om meer resultaat te zien?

Veel producten die we tegenwoordig gebruiken zijn bijna niet weg te denken uit onze dagelijkse voedingspatroon. Daarom wil ik je 5 briljante producten meegeven die je beter kunt eten die je verstandig kunt inzetten om resultaat te bereiken. Het werkt natuurlijk alleen als je ook daadwerkelijk je calorieën onder controle hebt. Deze dingen eten en er naast een pizza’tje eten werkt dus niet ;) 


Broccolirijst of bloemkoolrijst

De reden waarom dit zo een briljant product is, is omdat het én soort van op rijst lijkt én ook nog eens weinig calorieën heeft, omdat het van groenten is gemaakt. Daarnaast krijg je dus vrij veel groenten binnen als je dit eet. Om te vergelijken: 300 gram gekookte rijst is ongeveer 380 calorieën, terwijl 300 gram gekookte broccoli of bloemkoolrijst slechts 75 calorieën bevat!! Dat is dus al een besparing van 300 calorieën binnen één maaltijd. 


Een voorbeeld? Dit recept van EkoMenu: Broccolirijst met biefreepjes, paksoi en veel andere groenten.


Rijstwafels

Als je een rijstwafel met beleg eet in plaats van twee boterhammen met beleg, bespaar je je al gauw 100 calorieën. Dat tikt heel snel aan wanneer je meerdere boterhammen op een dag eet.


Courgetti of wortelspaghetti

Courgetti of wortelspaghetti is precies dat: spaghetti gemaakt van groenten. Net als punt 1 krijg je én minder calorieën binnen én je eet al gelijk veel groenten. Ook hier kun je van dezelfde besparing uitgaan: 300 calorieën voor een maaltijd. 


En laten we eerlijk wezen... dat ziet er best lekker uit, toch? Bekijk dit recept voor Courgetti met tonijn van It's A Food Life.



Snoeptomaten, snoepkomkommers of een zakje wortels

Zin in een snelle snack? Een mars, broodje of croissant halen op het treinstation of de benzinepomp levert je alleen maar snelle suikers op. Bovendien heb je al snel weer trek. Een goed gevuld broodje (die dus totaal niet vult) kan al snel oplopen tot 400 calorieën. Vergelijk dat met een emmertje tomaten: met 300 gram tomaten zit je maar op 100 calorieën. Het vult veel meer dankzij de vezels en je hebt weer meer groenten binnen dan normaal! 


Magere (plantaardige) kwark

Veel mensen nemen yoghurt met cruesli als ontbijt. Ook dit is een caloriebommetje: de gemiddelde yoghurt-met-cruesli kom is al snel 400 calorieën. Vergelijk dat met 250 gram magere kwark en je bespaart jezelf al 275 calorieën. 


Dit zijn dus 5 producten die je kunt eten om veel sneller resultaat te zien. Dus als je in het nieuw jaar een dieet gaat uitproberen, kun je beter deze producten in je dieet inbouwen!

Hiermee kun je al snel afvallen. Let wel op, personal training of andere trainingen in combinatie met het opletten zorgt voor het beste resultaat!

Ga je ze ook even uitproberen? Geef het een paar weken de kans, samen met kritisch kijken naar je calorieën, en je zult merken dat je gauw gewicht zal verliezen. 

380 keer bekeken