web02.jpg
  • Claudio Fray

Doe deze 5 dingen om sneller vet te verbranden

Als jij bezig bent met het verbranden van vet herken je jezelf vast wel in het volgende:


Je probeert voor je gevoel van alles rondom diëten en je hebt een hoop supplementen gekocht. Je doet je best. Bovendien sport je best wat meer dan voorheen... maar het toch niet lukt om overtollig of dat beetje hardnekkig vet kwijt te raken.


Absoluut frustrerend!


Hoe zou het voor je zijn als dat nu wél lukt? Dat zou toch een grote opluchting zijn?


Wij hebben 5 tips voor je verzameld die je nu nog niet doet, maar eigelijk echt moet gaan doen. Doe je het al? Ga na of je het goed doet.


1. Drink meer dan 2,5 liter water per dag. Stel je voor dat je een huis probeert te bouwen. Als je niet genoeg cement hebt, loopt het bouwen van het huis vast. Dit is precies hetzelfde met je lichaam. Die heeft water nodig om te bouwen (en ook om af te breken!) De meeste mensen die ik in de sportschool zie drinken nog lang niet genoeg per dag. Ga dus na of je elke dag minimaal 2,5 liter water drinkt.


2. Neem de tijd om te eten en let op je calorieën. Ik ben persoonlijk een fan van snel en efficiënt, maar als het op eten neerkomt moet je soms echt de tijd nemen. Onbewerkte voeding, voldoende groenten en producten die zo dichtbij mogelijk de natuur zijn zorgen ervoor dat je sneller vol zit en geven meer voedingsstoffen dan bewerkte producten. Dat betekent niet dat je ze niet mag nemen. Beperk de inname van bewerkte producten tot maximaal 20% van jouw dagelijkse voeding. Bovendien moet je erop letten dat je minder calorieën eet dan dat je dagelijks verbrandt. Doe je dat al?


3. Beweeg elke dag minimaal 30 minuten. We leven in een maatschappij van smartphones en computers. Niks mis mee, het brengt ons mooie dingen namelijk. Maar wij gaan er niet altijd goed mee om. Een machine die je lang laat staan wordt ook stroef en gaat roesten. Zo is het ook met het menselijk lichaam. We hebben dagelijks 30 minuten aan beweging nodig. Ga het liefst echt bewust 30 minuten wandelen, een beetje snel is al helemaal mooi meegenomen.


4. Doe aan sporten, niet aan beweegtherapie. Eerlijk? Als personal trainer zie ik dat het gros van de mensen maar een beetje aanklooien in de sportschool. Er wordt niet echt getraind. Ons lichaam is complex en heeft uitdaging nodig om te ontwikkelen en te groeien. Als jij het niet die uitdaging geeft, groeit hij niet. Wat houdt je tegen om eens een proeftraining te volgen bij een personal trainer, small group trainingen of CrossFit? (nou bieden bij dat toevallig ook ;-) #reclame. Klik HIER voor een vrijblijvende proefles)


5. Slaap meer dan 7 uur per nacht. Slaap is zó belangrijk voor vetverbranding en herstel en toch slaapt de gemiddelde Nederlander maar 5,5 uur per nacht. Dat is veel te weinig. Als je sneller vet wil verbranden moet je langer slapen. Tussen de 7 en 9 uur per nacht is optimaal. Bovendien ben je dan meer te genieten, gok ik ;)


Welke tips pas je al toe? Welke pas je nog niet toe? En welke tips moet je scherper op zitten?


Deel dit met ons en wij geven je graag wat hulp.

165 keer bekeken