web02.jpg
  • Claudio Fray

BLOG: Cellulitis... ZO kom je er vanaf!

Bijgewerkt: sep 25


Als je als moeder of vrouw bezig bent met afvallen kan het ook zijn dat je last hebt van cellulitis (putjes).

“Ik wil van mijn putjes af komen” is denk ik een van de meest gebruikte zinnen die potentiële cliënten gebruiken tijdens een intake. Veel van mijn dames en moeders kampen met putjes in hun benen, billen, armen en soms buik.

De putjes waar men nu naar refereert ontstaan wanneer er een grote hoeveelheid onderhuids vet aanwezig is. Je huid heeft zich dan vervormt!

Het is heel vervelend dat het je zo beïnvloedt, maar het goede nieuws is dat je er dus wat aan kunt doen. Best veel, namelijk! Wil je er vanaf komen? Dat kan. De enige vraag die ik je wil stellen is dan: ''Ben je bereid om heel anders te gaan leven en doen om van je cellulitis af te komen?'' Je moet er namelijk wel wat voor doen en je personal trainer helpt je hier graag bij! Veel dames denken namelijk dat ze met een trainingsschema met een paar leuke oefeningen klaar zijn. Was het maar zo dames! Maar deze putjes zullen alleen maar verminderen of verdwijnen op het moment dat je een radicale aanpak toepast. Ik weet hoe je er vanaf kunt komen dus mag je deze lijst overnemen!


EEN RADICALE AANPAK BETEKENT IN DIT GEVAL:


- Je vetpercentage verlagen door gezond te eten en hard te trainen.

- Hard trainen dus... En dan bedoelen we niet alleen cardio. Als je meer spiermassa ÉN een lager vetpercentage hebt, is dit gunstig voor de zogenaamde putjes. Meer spiermassa en minder vetmassa betekent dat je metabolisme hoger is en dat je huid ook een betere samenstelling krijgt.

- Gezond eten, maar niet jezelf uithongeren. Je lichaam heeft namelijk de voedingsstoffen nodig om je lichaam te laten herstellen en je huid het beste te geven. Je zal veel onbewerkt moeten eten zodat je lichaam alle voedingsstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft. Om het te laten herstellen en goed te functioneren.

- Zorg goed voor je lichaam. Dat betekent voldoende slaap, werken aan ontspanning en je drankgebruik beperken. Je lichaam herstelt namelijk alleen wanneer de omstandigheden dat toestaan.

- Voldoende water drinken (3+ liter per dag), want ook dat zorgt voor herstel. Niet alleen door het herstel en optimaal functioneren van je lichaam, maar ook door het voldoende drinken van water zul je sneller afvallen en optimaal presteren.

- Focus je op de lange termijn, niet de korte termijn. Cellulitis kan binnen een paar maanden weg zijn, maar afhankelijk van hoeveel vetmassa je hebt kan dit ook een meerjarenplan zijn. Wees hierin realistisch. Het klinkt heel simpel, kan ik me voorstellen. Maar dat is het ook. Het is alleen niet makkelijk om vol te houden, omdat je dus waarschijnlijk best anders moet gaan leven. Heb je nog vragen? Stel die gerust aan mij! De eerste 3 kilo af te vallen binnen 14 dagen met voedingsadviezen en mijn online sportlessen is mogelijk tijdens de GRATIS #14dagenchallenge; deze start op 6 Juli! Ik zorg ervoor dat je wel voldoende voeding binnenkrijgt én de juiste beweging. Gun jij jezelf deze eerste stappen naar strakker in je vel zitten? Je kunt je hier inschrijven t/m 3 Juli: www.thefray.nl/14-dagen-challenge