web02.jpg
  • The Fray

BLOG: Je buikvet verminderen na (meerdere) zwangerschappen: Hoe doe je dat?


Dit is een vraag die ik de afgelopen weken enorm vaak krijg: “Kun jij mij helpen bij het verbranden van buikvet? Na de bevalling ben ik aangekomen en lukt het mij niet om af te vallen!” Moeders vragen mij dan eigenlijk: “Wat zijn goede oefeningen om buikvet te verminderen? Wat moet ik eten om buikvet te verminderen?




Beste moeder, ik wil je helpen om hier een einde aan te maken. Het kan frustrerend zijn als je merkt dat je lichaam niet meer is zoals het was. Met name buikvet wordt als heel vervelend ervaren. Ook hoor ik vaak dat moeders op zoek zijn naar oefeningen om strakke benen te krijgen. Hoe je dit bereikt, kan ik in vier onderdelen verdelen en daarna geef ik je concrete handvaten, zodat jij aan de slag kunt gaan:

1. Letten op je voeding en afvallen;

2. Voldoende sport, zodat je huid en spieren strak worden;

3. Genoeg water en vitamines, om je huid te laten herstellen;

4. Hormonaal weer in balans komen. Letten op je voeding en afvallen

- Zorg ervoor dat je minder calorieën eet dan dat je nodig hebt. Voor de meeste moeders betekent dit ergens rond de 1500 kcal. Hoe bereken je dit snel? Dat kun je hier berekenen:

https://www.calculator.net/calorie-calculator.html

- Zorg voor balans in je voedingsstoffen en verhoog je eiwitinname. Eiwitten zorgen ervoor dat je lichaam sneller gaat verbranden en ondersteunt het opbouwen en onderhouden van de spieren die je lichaam in betere vorm helpen.

- Voeding voor minder buikvet bestaat dus eigenlijk niet. Je kunt er het beste voor zorgen dat je je hele lichaam in vet laat verminderen, dan gaat je buik vanzelf mee.

Voldoende sport, zodat je huid en spieren strak worden

- Ga sporten, niet hardlopen maar echt iets met krachttraining. Neem de tijd om je spieren te ontwikkelen, zodat je lichaam ook echt van vorm verandert. Als je alleen maar aan hardlopen doet en geen andere oefeningen uitvoert, dan zal je lichaam slap blijven.

- Als je net bevallen bent (6 maanden), dan moet je absoluut GEEN buikspieren trainen met oefeningen zoals de crunch en sit up. Eigenlijk weinig oefeningen doen, waardoor er veel druk op je buik komt. Je buikspieren zijn nog slap na de bevalling en kunnen daardoor verkeerd vergroeien. Dit kan vervelende gevolgen hebben, dus wacht even met het intensief trainen van je buikspieren totdat je lichaam hersteld is van de bevalling.

- Doe thuisoefeningen of ga naar de sportschool. Je kunt ook met mij 7 dagen GRATIS thuis sporten, wist je dat? Klik HIER voor een proefperiode van 7 dagen. Je kunt dan uitproberen of thuissporten iets voor je is.

- Ik deel dus graag verschillende oefeningen om je weer strak in je vel te helpen.

Genoeg water en vitamines om je huid te laten herstellen

- Wanneer je dagelijks 3+ liter water drinkt, herstelt de huid rondom je buik zich beter.

- Door dagelijks 400+ gram groenten te eten, krijg je ook de nodige voedingsstoffen en vitaminen binnen om je huid te laten herstellen. TIP: neem ook een vitaminepreparaat om je lichaam te ondersteunen. Deze kun je HIER bestellen. Hormonaal weer in balans komen

- Neem de tijd om hormonaal te herstellen. Dit betekent: stress verminderen, ontspanning, voldoende vetten eten, maar ook letten op je slaap. In sommige gevallen kan het langer duren voordat je lichaam weer goed hersteld is van een zwangerschap.

- Slaap en rust is dus ook erg belangrijk, naast inspanning en een verbeterd voedingspatroon! Was je al bewust van deze punten? Welke ga je nu oppakken?



Gun jezelf 30 minuten per dag en je zult merken dat zowel jij als je gezin er een voordeel uit zal halen. Doe je mee? www.thefray.nl/coachfrayonline