web02.jpg
  • Claudio Fray

Afvallen in 2020; dit is hoe je het moet doen!


Het einde van 2019 is in zicht. Dat betekent dat de meeste mensen nog even flink aan het eten zijn zodat ze 2020 opnieuw kunnen beginnen met hun doelen.


Komend jaar wordt natuurlijk jouw beste jaar ooit! Maar... hoe val je af? Hoe maak je makkelijke en gezonde recepten? Wat voor training moet je doen? Personal training? Of toch groepslessen?


Je kunt natuurlijk een heel stappenplan maken, maar dit zijn de beste tips die je kunt toepassen om jezelf een KICKSTART te geven in het nieuw jaar.


1. Stel jezelf een realistische doel. Hoeveel wil je afvallen? Wat voor conditie wil je hebben? Zorg ervoor dat je zo specifiek mogelijk bent in het stellen van je doelen. Wil je snel afvallen? Of juist langzaam?


2. Weet wat je moet doen. Als je snel wil afvallen, betekent dat dat je er veel voor moet doen. Hou hier rekening mee! Kloppen je verwachtingen wel met je doelstellingen?


3. De beste dieet voor afvallen... bestaat dus niet. Of eigenlijk wel! De beste dieet is eentje waar je resultaat mee bereikt en alsnog kunt functioneren. Dat is per persoon anders. Wat we absoluut niet aanraden: crashen, detoxen, fruitsapjes, sapkuren, koolhydraat vrij eten en andere soort weglaat diëten.



4. Eet meer eiwitten. Let op je eiwitinname. Wij eten tegenwoordig veel te vel koolhydraten en vetten en te weinig eiwitten. Als je dit onder de loep neemt behaal je al gauw meer resultaat.


5. Doe dit om sneller af te vallen.. Eet meer groenten! Zorg ervoor dat je bij iedere maaltijd iets aan groenten eet. Misschien is dat niet je favoriet, maar het zorgt er wel voor dat je de nodige voedingsstoffen binnen krijgt én sneller vol zit. Win win in!


6. Water drinken is je beste vriend. Zorg voor 2 tot 3 liter water per dag. En schrap fruitsapjes, koffiemelk en frisdrank uit je dieet. Scheelt weer veel calorieën !


7. Werk dit jaar met een personal trainer. Wij hebben de beste personal trainers in Amsterdam. Dat kunnen we wel stellen! Maar hoe dan ook: afvallen met een personal trainer zorgt voor meer resultaat!


8. Zo verbrand je meer vet.. Door meer te slapen! Als je voldoende slaapt verbrand je meer vet dan wanneer je weinig slaapt. Dit is dus voor veel mensen een grote winstpunt. Als je dit toepast kan het zomaar zijn dat je ineens flink wat resultaat boekt!


9. Pak de bal weer op als het even minder gaat.. Niet opgeven! Gewoon weer proberen.


Dus... ga jij het dit jaar anders aanpakken?

34 keer bekeken